És un recorregut d'uns 2.700 km, i dura 11 dies entre anar i tornar. Va parant en uns 34 ports, assegurant la comunicació de poblacions remotes de la costa Noruega.
La línia ha estat sempre un lligam vital per les nombroses poblacions per on es deté, i és de gran importància per a un país on les comunicacions per terra són difícils. Actualment el turisme cada vegada té més importància.
Pràcticament no es navega mai a mar obert, ja que la costa de Noruega, és un laberint d'illes, fiords i muntanyes de prop de 1.000 m arran d'aigua.
Fer aquest viatge a la tardor té l'inconvenient que el dia és bastant curt, però el paisatge amb els grocs i vermells de la tardor, les muntanyes que ja tenen neu i l'aparició assegurada d'aurores boreals a la nit (quan estàs per sobre del cercle polar) fan que sigui un viatja inoblidable per als que ens agrada el mar i la natura.
( llibreta 13x21 cm, paper Arches 300 g, aquarel·les Windsor & Newton, rotulador)
Noruega |
El port de Bergen |
Bergen |
El fiord de Horundfjorden |
La població d'Urke , situada al fiord de Horundfjorden |
El far de Kjeugskaer |
El passatge de l'estret de Stokksund |
Trondheim |
Les primeres neus cami de Bodo |
Primers ratjos de sol al cercle polar |
Capvespre arribant a Lofoten |
Illes Lofoten, amb les tipiques rorbuer (casetes de pescadors) |
Illes Lofoten |
Illes Lofoten |
la ciutat de Tromso, situada en una illa |
El cap Nord |
Kirkenes, la frontera amb Rùssia |
Kirkenes |
Aurores a la nit, per sobre el cercle polar |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per el teu comentari.